Szybkie i wartościowe śniadanie z dziećmi. BEZ rutyny

zdrowe platki Lubella004 by .

Z czym Wam się kojarzy słowo poranek? Z leniwym przeciąganiem się w pościeli, z kontemplowaniem promieni słonecznych delikatnie przebijających się przez szybę, z wsłuchiwaniem się w śpiew ptaków za oknem, czy ze spokojnym układaniem sobie w głowie planu nowego, cudownego dnia?

No heloł – jesteśmy rodzicami. Dla nas każdy poranek to walka o przetrwanie. Strach o to, czy dziś skarpetki nie będą uwierały, czy pasty do zębów nie będzie za dużo na szczoteczce, czy woda w kranie nie będzie za ciepła, ani za zimna.

Mówi się, że jaki poranek, taki cały dzień. Jak dobrze, że to nieprawda! Nasz poranek warunkuje zazwyczaj to, czy nasze dzieci wstaną lewą, czy prawą nogą.

Jak w całym tym szaleństwie znaleźć jakiś balans i nie zwariować?

matkawariatka_plansza_podmiana by .

 

Spokój, tylko spokój nas uratuje. Spokojny, świadomy oddech i – jak mantra – powtarzane w myślach „oni kiedyś podrosną, oni kiedyś podrosną…” naprawdę wiele daje. Mając dzieci nigdy nie wiemy, jaki może być kolejny poranek, co nas tym razem czeka. Nie ma nudy, nie ma rutyny.

Odkąd przestaliśmy korzystać z diety pudełkowej, do perfekcji opanowuję tworzenie szybkich i wartościowych śniadań.

W przypadku dzieci świetnie sprawdzają się wszelkie wariacje z płatkami śniadaniowymi. Nie wiem, czy wiecie, ale niedawno Lubella wypuściła na rynek płatki zbożowe BEZ oleju palmowego i BEZ syropu glukozowego. Poniżej jeden z moich przepisów na szybkie i pożywne śniadanie dla dzieciaków. BEZ rutyny.

zdrowe platki Lubella005 by . zdrowe platki Lubella002 by . zdrowe platki Lubella001 by .

Przepis na szybkie i wartościowe śniadanie w słoiku

Składniki:

  • konfitura
  • jogurt naturaln (można go urozmaicić dodając np. nasiona chia albo kakao)
  • pół szklanki płatków zbożowych Lubella Miodo Kółka
  • nieduże owoce (np. maliny, winogrona, borówki, jeżyny, jagody, poziomki)
  • opcjonalnie: suszona żurawina, rodzynki, płatki migdałów, płatki kokosowe

anim-lubella by .

Wybieramy słoik o dosyć szerokim wlewie i układamy wszystkie składniki warstwowo. Jeżeli do jogurtu dodajemy nasiona chia, warto, przygotować jogurt wieczorem. Na 100 g jogurtu daję 1 łyżkę chia. A jeżeli chcecie, żeby dziecko zjadło wszystko, wystarczy na górze i na dole słoika umieścić jego ulubiony składnik. 😉

DSC_2341 by .

DSC_2366 by .

DSC_1624 by .

Gdy rano walczysz z dziećmi o przetrwanie, zrób im szybkie, wartościowe i pyszne śniadanie. 😉

Chcielibyście więcej wpisów przepisowych? Bo przyznaję, że zaczynam się rozkręcać kulinarnie.


Wpis powstał przy współpracy z marką Lubella.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *